Er det noen måte å minske rusfølelsen på?

Hei! Jeg har tatt oxy contin over en liten periode av og til, å kjente i dag at det ble en ubehagelig følelse i kroppen. Skjelven og veldig tungpusta, ble litt rusa, noe som er langt ifra hensikten min med å ta disse medisinene, er for smertelindring. Er det noen måte å minske rus følelsen på? Få den til å gå ut litt fortere? Hater rus følelse for jeg har mye angst for kroppslig ubehag. Derfor lurer jeg på når effekten blir litt stor om det er noe jeg kan gjøre for å roe det ned fortere? Fungerer utmerket mot smertene mine, men skulle veldig gjerne vært foruten den ubehagelige rus følelsen.
Mvh dame 27 år.

kvinne/jente |
27 år |
agder

  Rusinfo svarer:

Vi er ikke helsepersonell og kan ikke gi konkrete råd om hvordan legemidler skal tas, men dessverre er det lite du kan gjøre for å få virkestoffet ut av systemet fortere. Vi vil derfor anbefale deg å kontakte forskrivende lege for å høre om dosen kanskje må justeres eller om du skal konvertere til et annet legemiddel.

Hvis du ble rusa først og fremst, betyr det vanligvis at du tok en for stor dose.

Du sier du opplevde å få en ubehagelig følelse med skjelving og tungpustethet etter inntak. Om det var en stund siden sist inntak, kan dette også være forenlig med abstinensreaksjoner etter inntak av opioider som du kan lese mer om her. 

 

 

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

Velkommen til RUSinfo!

HAP-app: Det har vist seg at appen trenger full oppgradering for å virke som den skal i iOS. Vi har funnet et firma som vil jobbe med oppgraderingen, men det kan ta litt tid og vi beklager til alle som savner appen