OxyContin vs Oxycodone

har lest litt runt om oxycontin depo og oxycodone depo men finner ikke noen politelig kjilde men er det akuratt det samme ? eller er forsvinner effekten av oxycodone fortere ? hva er forskjellen ? er det noe forskjeld ?

Mann, 21 år fra Rogaland
Oxycodone og OxyContin er samme preparat med samme virkning og samme virkestoff, men med forskjellige produsenter. Det er derfor ingen grunn til å tro at det ene preparatet har annerledes effekt enn det andre. Den eneste forskjellen er at det finnes flere styrkegrader på OxyContin enn Oxycodone.
• Oxycodone: Hver depottablett inneh.: Oksykodonhydroklorid 5 mg, resp. 10 mg, 20 mg, 40 mg og 80 mg.
• OxyContin:Hver depottablett inneh.: Oksykodonhydroklorid 5 mg, resp. 10 mg, 15 mg, 20 mg, 30 mg, 40 mg, 60 mg, 80 mg og 120 mg.