Jag vill sluta med Altermol länge, rekommendationer?

Jag har brukat Altermol länge, senaste unkens 3/dag, 1 morgon o 2 på kvelden, jag vill sluta före 30/8, rekommendationer?

mann/gutt |
58 år |
viken

  Rusinfo svarer:

Vi er ikke helsepersonell og vi kan derfor ikke gi deg konkrete råd når det kommer til nedtrapping av medisiner. Vi anbefaler deg å trappe ned dosen i samråd med legen din.

Det vi kan si generelt om nedtrapping er at det lønner seg å trappe ned gradvis og langsomt for å redusere abstinensplager i størst mulig grad. Generelt er det anbefalt å trappe ned med omtrent 10 prosent av den opprinnelige dosen hver uke. Du kan få flere tips til nedtrapping på trappned.no.

Kodein er ikke et veldig sterkt opioid, og det er ikke veldig store doser du bruker. Så det burde gå helt fint å trappe ned innen utgangen av august.

 

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.