Anonym spørreundersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Anonym undersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Tatt mye coke, begynner å få vondt i hodet og er kvalm. Er det farlig?

Har tatt litt mye coke nå og begynner og få vondt i hode og er kvalm er dette farlig?

mann/gutt |
14 år |
akershus

  Rusinfo svarer:

Alle rusmidler gir fysiske og psykiske bivirkninger, også kokain. Hodepine og kvalme er to ganske vanlige bivirkninger av kokain. Som regel betyr det ingen akutt fare, men vi kan ikke vit hvordan det er for deg. Er du usikker bør du snakke med legevakta.

Du kan lese mer om slike bivirkninger på vår hjemmeside. Bivirkninger er kroppens måte å si ifra at den ikke har det godt. Opplever du ubehag ved eller etter bruk av kokain er det best å trappe ned eller slutte. Fortsetter du vil du høyst sannsynlig oppleve mer ubehag.

Klarer du ikke å slutte på egenhånd bør du ta kontakt med Helsesykepleier på skolen, Helsestasjon for ungdom eller legen din. De kan hjelpe deg så du får riktig hjelp og behandling.

Du er også velkommen til å ringe eller chatte med oss anonymt.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.