Har fått 30 mg Reltebon av en venn pga ryggsmerter. Jeg har for noen år siden brukt Paragin Forts pga samme. Vil jeg kunne gå på jobb etter å ha inntatt dette ? Ble litt usikker
Spørsmål:
Har fått 30 mg Reltebon av en venn pga ryggsmerter. Jeg har for noen år siden brukt Paragin Forts pga samme. Vil jeg kunne gå på jobb etter å ha inntatt dette ? Ble litt usikker
Rusinfo svarer:
Da vi ikke kjenner til hvilket yrke du har, kan vi dessverre ikke svare på om det er sikkert at du går på jobb etter å ha inntatt dette. Reltebon er et sterkt smertestillende legemiddel som kan svekke din reaksjonsevne og oppmerksomhet, noe som ikke vil egne seg i mange type yrker. Det er nærliggende å snakke om dette med legen som har skrevet ut til deg.
Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!
Send inn spørsmål
RUSinfo er ikke en akuttjeneste, ved behov for øyeblikkelig helsehjelp ring 113.
NB: Dersom ditt spørsmål gjelder ordinær bruk av legemidler, må vi be deg ta opp dette med foreskrivende lege eller annet helsepersonell. Vi kan kun gi generell informasjon om vanedannende legemidler.
Relatert innhold
Andre spørsmål
fant du ikke det du lette etter?
RUSinfo er ikke en akuttjeneste, ved behov for øyeblikkelig helsehjelp ring 113.
NB: Dersom ditt spørsmål gjelder ordinær bruk av legemidler, må vi be deg ta opp dette med foreskrivende lege eller annet helsepersonell. Vi kan kun gi generell informasjon om vanedannende legemidler.