Quetiapin og MDMA
Hei. Jeg går på 100 mg quetiapin til dagelig. Jeg og noen venner tenkte og ta MDMA sammen om noen uker. Har tatt det mange ganger før. Men jeg har ikke prøvd det etter jeg startet på quetiapin. Så til spørsmåle.. Er det farlig å ta molly når jeg bruker dette legemiddle?

Kvinne, 27 år fra Oslo
Rusinfo svarer:
Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.
På grunn av virkningsmekanismen til Quetiapin vil vi anta at det er en mulighet for at du vil oppleve mindre effekt av MDMA mens du bruker Quetiapin. Du kan lese mer om hvordan disse mekanismene fungerer i Felleskatalogen under «Egenskaper». Skulle du bestemme deg for å ta MDMA er det derfor viktig at du er oppmerksom på dette, og ikke tar høyere doser på grunn av manglende opplevd effekt.
Vi vet ikke hvorfor du bruker Quetiapin, men MDMA kan være veldig psykisk utfordrende. Dette er både fordi selve rusen kan være krevende, men også på grunn av nedturen i ettertid. Hvis man føler seg nedfor, sliten eller har andre ting man sliter med i utgangspunktet, kan det være vanskelig å håndtere en slik tilleggsbelastning. Dersom noe av dette skulle være relevant for deg vil vi oppfordre deg til å være ekstra forsiktig med bruk av MDMA.