Nedtur etter bruk av kokain. Hva gjør jeg?

Hei, for litt tilbake tok jeg store mengder kokain, gjordt dette før men aldri så mye. Var tredje gang, når jeg våknet dagen etter kjente jeg på en jævlig nedtur som besto av paranoi, hjertebank, angst. Nå sliter jeg mest med hjerte og uro i kroppen. Aldri kjent noe særlig på angst før nå. Kjempe ekkelt da jeg vanligvis takler alle situasjoner helt fint. Hva gjør jeg? Drar jeg til legen? Er dette pga kokain eller tilfeldig at det skjedde akkurat dagen etter kokain bruk?

mann/gutt |
20 år |
agder

  Rusinfo svarer:

Vi i RUSinfo er ikke helsepersonell, og kan ikke si med sikkerhet hva disse symptomene skyldes. Samtidig kan vi på et generelt grunnlag informere om at det ikke er uvanlig å kjenne på angst, hjertebank og paranoia etter inntak av større mengder kokain. Som regel vil disse symptomene gi seg etter hvert som stoffet forlater kroppen, alternativt i løpet av et par dager.

Ettersom du sier du ikke har kjent på slike symptomer tidligere, kan en jo anta at de oppstod som en konsekvens av ditt kokainbruk. Skulle det allikevel ikke bli bedre i løpet av et par dager, så kan det nok være lurt å drøfte dette nærmere med en lege. Alternativt kan du ta kontakt med en helsestasjon for ungdom.

Se lenkene under for å lese mer om virkninger/bivirkninger av kokain.

 

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

Velkommen til RUSinfo!

HAP-app: Det har vist seg at appen trenger full oppgradering for å virke som den skal i iOS. Vi har funnet et firma som vil jobbe med oppgraderingen, men det kan ta litt tid og vi beklager til alle som savner appen