Har tatt 10 gram paracet på en og samme tid. Hva gjør jeg?

Har tatt 10 gram paracet på en og samme tid. Hva gjør jeg?

kvinne/jente |
23 år |
vestland

  Rusinfo svarer:

Vi gjør oppmerksom på at det kan ta flere dager før man får svar på denne spørsmålssiden.

Vi ser at det er noe tid siden du har sendt inn spørsmålet ditt, så vi håper at du har henvendt deg andre steder for akutt hjelp. Vi håper også at du føler deg bedre nå.

Hvis liv og helse er i fare, så skal du ringe nødnummer 113. Du kan også ringe legevakt på 116 117 eller kontakte Giftinformasjonen på telefon 22 59 13 00. De er døgnåpne. Det kan ta lang tid før man kjenner effekt ved en eventuell paracetamolforgiftning, så hvis du ikke har vært i kontakt med helsepersonell enda så anbefaler vi at du tar kontakt med lege eller Giftinformasjonen.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.