Ettervirkninger av kokain, vil dette være varende eller vil det gå over av seg selv?

Hei jeg har den siste måneden vært med kamerater og sniffet kokain på fest, dosen har variert mellom 0.1-0.5g per gang og jeg har gjort det kanskje 6-7 ganger. De siste gangene har jeg fått en skikkelig rævva dag dagen etterpå hvor jeg føler ingenting er ekte og en helt sinnsyk hodepine. Men nå sist fikk jeg litt vondt i huet og det var det men så føler jeg ikke glede som jeg vanligvis gjør. Vil dette være varende eller vil det gå over av seg selv? Også lurer jeg på om bruken min kan ha hatt en skadelig effekt på meg og isåfall hvor mye? Jeg har nå bestemt meg for å gi meg fullstendig med det men jeg sitter fortsatt igjen med alle disse spørsmålene

mann/gutt |
19 år |
oslo

  Rusinfo svarer:

Det er helt normalt å oppleve ubehagelige ettervirkninger i en viss tid etter bruk av kokain. Det er også vanlig at hva du opplever, samt hvor kraftig du opplever dette, også kan variere fra gang til gang – f.eks. ut ifra dagsform, hvor mye du har brukt, og lignende. Dette er uansett noe som skal gå over med tiden, om du har et tilstrekkelig langt opphold fra bruk. Sånn sett trenger du ikke være bekymret for noen permanent skade.

Uansett er det nok en god idé å gi deg med kokain, som du jo sier – kokain kan tross alt være ganske sterkt vanedannende.

Merk for øvrig også at dersom du i tillegg drakk alkohol disse kveldene, kan dette også bidra til at du føler deg redusert i ettertid.

Se gjerne vår brosjyre om kokain for videre lesning.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Velkommen til RUSinfo!

HAP-app: Vi jobber med full oppgradering av appen og antar at den skal være klar fra januar 2023!