Farlig å ta et brett Paracet på én gang, etter man har drukket?

Er det farlig å ta 1 helt brett med paracet (500 mg) på en gang, etter man har drukket og blitt litt full?

kvinne/jente |
18 år |
velg fylke

  Rusinfo svarer:

Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste – det kan ta opptil flere dager å få svar.

Det er en høyere mengde enn anbefalt ja, og kan potensielt gi bivirkninger eller komplikasjoner. Særlig ved samtidig bruk av alkohol. Her vil det riktignok kunne være individuelle variasjoner i toleranse.

Dersom dette er noe du allerede har inntatt, anbefaler vi å kontakte helsepersonell for en vurdering, f.eks. legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00. Det kan ta opptil noen døgn før eventuelle symptomer eller skader inntreffer.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

Velkommen til RUSinfo!

HAP-app: Det har vist seg at appen trenger full oppgradering for å virke som den skal i iOS. Vi har funnet et firma som vil jobbe med oppgraderingen, men det kan ta litt tid og vi beklager til alle som savner appen