Hodepine og tetthet i hodet etter kokain

Hei. Jeg tok kokain antagelig litt under 1g på en kveld og begynte allerede samme kvelden å kjenne tetthet i hode og hodepine. Nå to dager etter har jeg fremdeles vondt i hodet og ekstra ubehagelig når jeg bøyer meg fremover, er svimmel og har et ubehaget ved hjertet samtidig som jeg er tungpustet. Har sikkelig angst og noia for at dette er noe alvorlig. Er dette normalt eller bør man sjekke det opp hos lege? Er redd for å dra til lege / legevakt da jeg ikke ønsker å oppgi grunnen til hvorfor jeg føler det sånn.

kvinne/jente |
19 år |
viken

  Rusinfo svarer:

Det er ganske vanlig å oppleve hodepine (eller tetthet i hodet) under påvirkning av kokain. Det er også mange som opplever lignende ettervirkninger en viss tid etter bruk. Kokain kan tross alt være ganske belastende for kroppen, og det er sånn sett ikke uvanlig å føle seg redusert etterpå.

Sannsynligvis vil du gradvis føle deg bedre i løpet av forholdsvis kort tid – i mellomtiden bør du forsøke å ta det mest mulig med ro, få i deg tilstrekkelig med næring/væske, samt ha gode søvnrutiner. Om du likevel ikke skulle oppleve å føle deg bedre, kan det være en god idé med en sjekk hos helsepersonell. Vi forstår godt at du vegrer deg for å fortelle om rusbruken, men da vil vi understreke at helsepersonell har taushetsplikt – denne plikten gjelder ganske langt.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Velkommen til RUSinfo!

HAP-app: Vi jobber med full oppgradering av appen og antar at den skal være klar fra januar 2023!