Hvorfor tar alkohol bort virkningen av Tramadol?

Når jeg tar et glass vin etter en tramadol, føles det som at virkningen av tramadolen forsvinner. Skulderen blir like vond som før jeg tok tramadolen. Hvorfor er det sånn?

kvinne/jente |
21 år |
innlandet

  Rusinfo svarer:

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Hvorfor effekten av Tramadol svekkes når du drikker alkohol vet vi ikke. Det står ikke noe om det som en mulig interaksjon i Felleskatalogen heller. I Felleskatalogens informasjon står det at alkohol og Tramadol ikke skal benyttes samtidig fordi blandingen kan gi lav puls og pustestans. Så hvis du trenger å bruke Tramadol grunnet smerter er det kanskje best å droppe alkohol av flere grunner. Du kan jo også ta denne problemstillingen opp med foreskrivende lege.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.