Pustestans av inntak av Oxycontin og Tramadol
Hei! Jeg bare lurte på en ting.. Kan man få pustestans ved inntak av en overdose av oxycontin og tramadol? Hvor mye skal isåfall til? En annent ting jeg lurer på er dersom man inntar en del av dette så kan man slite med å urinere har jeg hørt.. Hvor lenge varer dette og er d farlig?.

Kvinne, 22 år fra Vestfold
Rusinfo svarer:
Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.
Ja du kan få pustestans av inntak av Oxycontin og Tramadol. Hvor mye som skal til, kommer veldig an på om du er tilvent eller ikke, samt andre faktorer som vekt, alder og om du har tatt andre legemidler/rusmidler i tillegg. Den beste informasjonen om dette finner du på helsebiblioteket.no/forgiftninger eller ved å spørre Giftinformasjonen.
Når det gjelder problemer med urinering, er det ikke en uvanlig bivirkning, gjerne i forbindelse med oppstart av medisinering. Hvor lenge det kan vare og hvor farlig det er, må du spørre foreskrivende lege om.