Rødflammet utslettet etter injisering av amfetamin?

Hei. Jeg satte et skudd med 0,3mg amfetamin, bruker åren på innsiden av albuen, brukte rent utstyr og er alltids nøye med slikt, og er helt sikker på at jeg hadde svar i åren. Meeeen etter at jeg trakk ut nålen, så ble jeg litt hoven i typ sirkel på 2×3 rundt stikket, og har fått lett rødflammet utslett på overflaten av huden, jeg har også mistet følelse i huden akkurat i denne sirkelen.. er ikke bekymret for liv og helse men lurer mer på hva dette kan være/ indikere.
Har ikke injisert over veldig lang tid men vil si jeg har gode nokk kunnskaper rundt vinkel,svar, dosering, hygiene. Og pleier som regel og forstå raskt hvis kroppen gir noen tegn på noe.. men akkurat denne skjønte jeg ikke😅

Jente 22

kvinne/jente |
22 år |
viken

  Rusinfo svarer:

Vi er ikke helsepersonell så vi kan ikke gi deg noe sikkert svar på hvorfor du har fått irritasjon og blitt følelsesløs på stikkstedet da du injiserte amfetamin. Det er ikke uvanlig med ulike reaksjoner ved injisering, og vanligvis skyldes det urent utstyr, urent stoff eller feil ved inntak/bomskudd.

Vi anbefaler deg å se på skadereduserende tiltak, gjerne veiledning fra helsepersonell. Du finner også veiledning på nett, for eksempel fra Fagrådet eller i denne veilederen (spesifikke råd om amfetaminbruk fra side 29).

Hvis tilstanden ikke blir bedre eller forverrer seg, bør du ta kontakt med feltpeleie der du bor, lege eller legevakt.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.

Velkommen til RUSinfo!

HAP-app: Det har vist seg at appen trenger full oppgradering for å virke som den skal i iOS. Vi har funnet et firma som vil jobbe med oppgraderingen, men det kan ta litt tid og vi beklager til alle som savner appen