Hei. Lurer på hva jeg skal gjøre med alkohol bruken min. Drikker nesten hver dag og sliter med å sovne uten å ha drukket. Vil gjerne bli kvitt dette misbruket av alkohol.

Mann, 24 år fra Hordaland
Spørsmål:
Mann, 24 år fra Hordaland
Rusinfo svarer:
Så bra at du ønsker å gjøre noe med ditt misbruk av alkohol. Du gir ikke så mye informasjon om situasjonen din, men generelt er det anbefalt å kontakte fastlegen dersom du ønsker hjelp for alkoholmisbruk. Legen kan henvise deg til egnet tiltak. Du kan også undersøke om kommunen din har noen tilbud til deg, mange kommuner har lavterskeltilbud til mennesker med alkoholproblemer. Du er velkommen til å kontakte oss på telefon eller chat så kan vi undersøke dette for deg.
Se gjerne også vår artikkel hjelp til å slutte med alkohol.