Kan man få maniske-lignende episoder av Rivotril?

Kan man få manisk lignende episoder av rivotril. Jeg har fått tak i de uten lege og verden virker mindre og mindre ekte. Vanligvis ville jeg bare ligget i senga og vært deprimert. De siste tre dagene har jeg gått inn i gruver to ganger og blitt full med noen venner, tatt rundt 8 hull i ørene mine. Noen feilet så jeg bare tok ut nåla og lot de gro. Tatt stick and poke tatoveringer med vanlig pen og sikkerhetsmål. Jeg føler ingenting fysisk lenger og jeg har ekstreme humørsvingninger. Dere trengte egentlig ikke livshistorien min, lurte bare på om man kan få manisk lignende episoder av rivo?

Kvinne, 17 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Ja en kan få maniske episoder av Rivotril, særlig ved høyere doser og lengre tids bruk – og spesielt dersom du samtidig inntar alkohol. Husk at kombinasjonen Rivotril og alkohol også kan være risikabelt i forhold til overdose.
Det høres ikke ut som om du har det så bra for tiden, vi håper du vurderer å snakke med noen. Det å bli avhengig av Rivotril er noe det kan være veldig vanskelig å komme seg ut av, så det er lurt å få hjelp til å håndtere det så fort som mulig. Ta gjerne kontakt med oss for en prat, eventuelt hjelp til å finne noen å snakke med.