Vondt i hodet etter å ha slutta med hasj

Hei!
Nå er det 3 uker siden jeg slutta med hasj/Pot etter cA 7-8 År md røyking (hver dag). jeg har vondt i hode og det kommer og går , og det pleier å variere hvem side det gjør vondt på, om det er på toppen eller høyre eller venstre side av hodet er dette normalt? ellers går alt annet bra, tar heller ikke paracet eller ibux, bør jeg kontakte lege?

Mann, 28 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Gratulerer med å ha sluttet!
Det er vanlig å få hodepine etter å ha sluttet med hasj/cannabis. Dette kan vare noen uker, og bør gradvis avta. Det er ikke uvanlig at det varer i 2-3 uker eller mer.
Dersom du er veldig plaget eller det ikke går over om et par uker, kan du kontakte lege og undersøke om dette skyldes andre årsaker. Merk at dersom du snakker med lege om bruk av cannabis, mister du høyst sannsynlig førerkortet i 6 måneder. Les mer om dette i kapittel 14 i
Ellers kan vi anbefale vår app HAP.