jeg tok rundt 4-5 sovepiller og svelget med alkohol, fordi jeg var veldig såret over en gutt. jeg vet nå 2 dager etter at det var feil beslutning. jeg har hatt diaré, brekninger, sove forstyrrelser, hodepine, og minimalt med energi. jeg lurer bare på når dette vil gå over og om det er helsefarlig over lenger tid eller om det kommer til å gå over

Kvinne, 14 år fra Buskerud


RUStelefonen svarer:

Så trist å høre at du ble veldig såret over en gutt, og at du hadde det så vanskelig at du tok tabletter og alkohol. Vi håper at det kjennes litt lettere nå. Uansett håper vi at du kan fortelle dette til noen. Det er viktig at andre vet hvordan du har det slik at du kan få den støtten og hjelpen du trenger.

Siden du har tatt disse pillene med alkohol, og føler deg dårlig nå, er det viktig å få sjekket at alt er bra med deg. Du kan ringe til Giftinformasjonen 22 59 13 00, legen, eller gå rett til helsesykepleier på skolen hvis hen er der i dag. Noen synes det er lettere å be en voksen de stoler på om å ringe- det er opp til deg.

Vi håper at du føler deg bedre og har gode folk rundt deg du kan snakke med. Du kan også ringe Kors på halsen eller Kirkens SOS hvis du vil snakke med noen anonymt.