Er det lurt av meg å drikka alkohol når eg har halsbetennelse og går på antibiotika?

e d lurt av meg å drikka alkohol når eg har halsbetennelse og går på antibiotika? har gått på kuren i 5 dager nå og føle meg mye bedre, men e d lurt?

Mann, 18 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Du skriver ikke hva slags type antibiotika du tar, men uansett hvilken type det er, er det neppe lurt/smart. Om det er skadelig eller ødeleggende for din kur eller din halsbetennelse er en annen ting. Vi er ikke helsepersonell og kan ikke gi deg medisinske råd, men på generell basis kan vi si at dersom kroppen er utsatt for en infeksjon, vil den bli fortere frisk dersom den blir behandlet godt. Både inntak av alkohol og lange, sene kvelder med lite hvile, er noe som kan forsinke en tilfriskning.