Sønn 19 røyker hasj og har prøvd ecstasy, hvem skal jeg kontakte?

Hvem kan jeg henvende meg til for å få hjelp videre? Gutt 19 forteller at han har røykt hasj, rimelig ofte, og har også prøvd ecstasy, går ut etter vi har lagt oss om kvelden

Kvinne, 50 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Hvem som kan kontaktes, kommer an på hvorvidt sønnen deres selv ønsker hjelp. Han er myndig, og det er han selv som må ta avgjørelsen om noen skal kontaktes på hans vegne. Om han ønsker hjelp til å slutte med hasj og Ecstasy, kan han selv ta kontakt med for eksempel fastlege, Helsestasjon for ungdom eller utekontakt for å høre hva slags tilbud de har til han. Han kan også laste ned vår app HAP.
Det kan være at du kan ha nytte av å lese våre sider «Barnet mitt bruker alkohol/narkotika».
Du kan vurdere om du ønsker å kontakte noen for din egen del. Det finnes en del pårørendetilbud, hvor du kan få noen å snakke med, både profesjonelle og andre i samme situasjon. For eksempel kan du kontakte veiledningsenteret for pårørende. Du kan også se om du finner noe som passer for deg på denne siden til Pårørendesenteret.