Tar amfetamin noen ganger i måneden, hva mener dere om det?

Lurer litt på en ting…. Jeg kan ta Amfetamin noen ganger i mnd. Jeg og min samboer tar ca annen hver helg.. Da bruker vi ca 3 g tilsammen. Dvs ca 6-8 gram i mnd.. Gjerne mindre. Vi har det begge kjempebra og har ingen problemer når vi kutter.. Jeg pleier å ta litt øl når jeg kjenner det går ut av kroppen… Så er det jobb hele uken for begge 2…. Jeg er akkurat like fin og kjenner ingenting etter de helgene vi tar.. Så det må jo være litt overdrevet dette…. Jeg vet at folk som tar det hver dag har det vondt og sliter… Men det lille vi bruker merker vi ikke noe. Høres kanskje helt teit ut det jeg skriver og forsvarer ikke speed… Er jeg på fest og blir full så er jeg dårlig i nervene mange dager.. Det sitter i kroppen veldig lenge… Blir oppblåst og rynkete rundt øynene. Da sliter jeg veldig. Så for min og konas del så har vi det nye mer gøy med speed… Hva mener dere??? Alkohol blir jo nødt til å være mye verre… Hilsen fra

Mann, 51 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Det er ikke i vårt mandat å mene så mye. Det er heller ikke spesielt hensiktsmessig å sammenligne ulike rusmidler, både fordi de ulike rusmidlene har ulik risikoprofil og fordi det ikke tjener noen hensikt å sette de ulike rusmidler opp mot hverandre, særlig ikke om hensikten er å legitimere et av de/eget bruk.
At du klarer å bruke amfetamin i perioder uten å oppleve noen negative konsekvenser, betyr ikke at mulige risikoer er overdrevne eller feilaktige. Noen klarer å bruke rusmidler på en måte som ikke utgjør en stor helserisiko, andre klarer det ikke. Du vet sikkert en del om hva slags skadevirkninger både alkohol og amfetamin kan forårsake, men om du vil friske opp minnet ditt, kan du lese litt her.
Fakta om alkohol
Fakta om amfetamin
Vi har nylig gitt innspill og tips om skadereduksjon for en tilsvarende situasjon. Dere kan lese om det her.