Hasjabstinenser

Hei! Jeg er en mann på 34 år. Jeg har røyket hasj fra 15-31 år hver dag. Jeg fikk 6 i snitt på skolen og 6 i gym hele mens jeg var påvirket. Jeg fikk ms for 1.5 år siden nå og ble desverre uføretrygdet istedenfor å bli sykepleier som jeg var nesten i mål med å bli. MEN ! Da jeg fikk ms begynte jeg røyke igjen pga spasmene man får av sykdommen. Det hjelper selvfølgelig å røyke hasj når man har ms men nå skal jeg på ett kurs/rehabilitering ift til ms. Jeg slutter idag å så er det 21 dager til jeg skal dit og være på ett opphold der i en uke.
Trur dere jeg vil ha noen abstinenser igjen om 21 dager? Trur dere det går bra og at jeg får sove greit? mvh Mann 34.

Mann, 34 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Hvor sterke abstnensplager man får når man slutter med cannabis er veldig individuelt. Noen merker ikke så mye til det, mens andre sliter med blant annet søvnmangel, nedstemthet og nedsatt apetitt. Dermed blir det umulig for oss å si noe sikkert om hvordan du vil ha det om 21 dager.
Generelt er det mange som føler at det er verst rundt uke 2, men som sagt så kan det variere en del.
Du finner mye informasjon om å slutte med Cannabis i appen HAP, der er det også tips på hvordan håndtere abstinenser.