Eg er knallavhenging av trollmekk

korleis kan eg kvitte meg med denne forferdelige avhengingheten av trollmekk
eg har trollmekka i 27 år og klarer ikke la trollmekken ligge i skuffa. kvar dag kommer trollmannen på døren og gir meg trollmekk (ca 50g trollmekk) eg røykar dette opp på to til tre uker. detta tilsvarar 4000kr kvar uke. med dette plus 1500kr på vinmonopolet sittar eg igjen med 500kr og leve. eg likar ikkje og leve på nudlar og loff. selv om trollmekken er så slem er han så jevla god
det var også veldig vanskelig den internasjonale trollmekk dagen 20. april da jeg røyket 20 gram trollmekk og fikk lungeinfeksjon og begynte hoste blod da jeg tok nattsrøyken (8 gram)
mvh (anonymisert)

Mann, 54 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Slik vi forstår deg røyker du svært mye cannabis, noe som har ført  til helseproblemer og dårligere økonomi.
Du er ikke alene om å synes det er vanskelig å slutte eller redusere bruken. Derfor har vi laget en egen side med tips til forberedelser til å slutte med cannabis. Skal du ha hjelp i det offentlige hjelpeapparatet, trenger du henvisning. Dette får du enklest ved å snakke med din fastlege.
Vi vil også tipse deg om appen vår HAP(hasjavvenningsprogrammet).
Dette kan HAP hjelpe til med:
• Priskalkulator – oversikt over hvor mye penger du daglig sparer ved å slutte
• Tidstaker – oversikt over hvor lenge du har vært rusfri
• Abstinensgraf – oversikt over hvor du er i sluttefasen og hvilke abstinenser og ubehag du kan forvente deg
• Daglige temaer for motivasjon og refleksjon
• Triggerdagbok – gjør det enklere for deg å kartlegge og forstå hva som trigger lysten til å ruse deg, og hva du bør gjøre for å avstå
• Prestasjon – milepæler ved å slutte.