Jeg har røyker fra 12 år og er fra Nepal. Jeg har valgt å slutte cannavis men får blir jeg sint ofte med hvem som helst . Etter jeg har røyke bli jeg fantastisk glad . Nå trenger jeg mere hjelp .. er noe mer tips …¿

Mann, 31 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Det er helt normalt å bli irritabel når du slutter med cannabis etter å ha brukt det lenge. Dette er en type abstinens som mange opplever. Her handler det om å gå lenge nok uten å røyke, så vil du sannsynligvis føle deg mindre irritabel etter hvert. Det kan kanskje være en fordel å finne noen aktiviteter som føles positive for deg, som du kan fylle tiden din med. Ha et sunt og variert kosthold, og gode søvnrutiner.
Hvis du likevel føler at du trenger ekstra hjelp, kan du f.eks. snakke med legen din. Det finnes også hasjavvenningsprogrammer i mange kommuner, og du kan også teste vår egen HAP-app (i samarbeid med Uteseksjonen). I tillegg finner du kanskje noen nyttige tips på vår guide om hjelp til å slutte med cannabis. Du kan selvsagt også kontakte oss på chat eller telefon i åpningstidene hvis du vil snakke nærmere om dette.