Behov for oppfølging etter hasj-slutt

Hei,
Jeg har brukt hasj siden jeg var 12 år. Jeg sluttet nå i sommer men dette påvirker skolehverdagen min. Jeg sover kanskje 2 timer hver dag og jeg greier ikke å konsentrere meg i timene. Jeg er trøtt og kommer ofte for seint. Lærerne oppfatter meg av og til som aggressiv eller rapskjeftet. Hva kan jeg gjøre – eller hva slags tilbudt form for oppfølging kan jeg få for å takle denne situasjonen bedre?

Mann, 17 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Først og fremst vil vi bare si at det er veldig bra at du har klart å slutte med bruken av hasj på egen hånd. Og det er på ingen måte rart at du plages med søvnproblemer og eventuelle humørsvingninger.
Det er flott at du tar et initiativ for å få hjelp til å takle situasjonen videre og heldigvis finnes det hjelp å få.
Et bra sted å begynne er Hasjguiden som bla. tar seg for seg utfordringer knyttet til det å slutte med hasj. I Oslo har Uteseksjonen et særskilt tilbud, «Ut av tåka» for dem som ønsker hjelp og støtte. Ring dem, de er veldig greie og kan gi deg et godt tilbud. Ruspoliklinikker i Oslo er også et bra tilbud , fastlegen vil kunne henvise deg dit hvis du ønsker det.
Du er også velkommen til å ta kontakt med oss på tlf. 08588 (alle dager 11-18) eller chat (hverdager 11-18) for å en nærmere prat om dette.
Du kan også laste ned vår app hvor du finner tips og råd.