Jeg er sammen med en «gammel rusmisbruker»

Hei!
Det har seg slikt at jeg er sammen med en «gammel rusmisbruker» som det bestandig blir kalt. Vi har vært sammen gjennom tykt og tynt nå i flere år. Jeg har tidligere bare røkt hasj et parr ganger, ikke ofte.
Men nå de siste 5 mnd har vi sikkert røkt hver dag. Hver eneste kveld. Og jeg begynner å få angst før alt, tror kanskj noe av dette fucker opp i hodet mitt.. Jeg prøver å si til han vi må slutte fordi det kan gå ut over oss snart hvis mange flere får vite dette. men han sier at » ja du kan slutte, men jeg trenger ikke» Føler jo han må også må slutte..

Kvinne, 24 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
Hvis du føler at hasjen ødelegger for deg, og «føkker opp hodet ditt», er det sikkert lurt å bruke mindre eller slutte med det. Det er også viktig at dere blir enige om hvordan dere vil ha det i forholdet. Hvis ikke blir det lett konflikter.
Hvis dere trenger hjelp til å snakke sammen, kan dere få det på et familievernkontor. Hvis dere bestemmer dere for å slutte, kan dere be fastlegen om henvisning, eller dere kan gå på et NA-møte og få støtte og veiledning der. Vi har også en app for deg som vil slutte med hasj, eller redusere bruken av hasj.