Hasj 5-6 dager i uken i ca 6 måneder

Hei, jeg har røykt hasj 5-6 dager i uken i ca 6 måneder, men flyttet til utlandet for 1 måned siden og har ikke gjort det siden. Kom hjem igjen for 3 dager siden og røykte hasj alle de 3 dagene. Min far er blitt litt mistenksom og vil ta en urinprøve på meg. Hvor lenge er hasjen i urinen etter disse 3 dagene hvis det ikke fortsetter?

Kvinne, 30 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig (umulig) å gi et fasitsvar på spørsmålet ditt. Det varierer fra person til person, når på dagen du tar prøven, hva du spiser/drikker før prøven, hva slags test det er osv osv. Vi vil anslå at prøvene dine (urin) vil være positive (vise bruk) i ca to uker, kanskje mindre.
Du som er (godt) voksen bestemmer selv om du vil eller ikke vil levere prøver til din far.
Dersom du av en eller annen grunn ser deg nødt til å gi ham en test, kan du kjøpe inn noen prøver og teste deg selv på forhånd.
Hvis du vil ha tips og veiledning om hvordan å endre dine vaner, kan du snakke med oss eller laste ned appen vår.
Vi håper det ordner seg for deg.