Tilbakefall

Hei. Jeg lurer på hvordan man kan forholde seg til min bror jeg har oppdaget fått et tilbakefall til hasj bruk etter han flyttet hjem for å slutte bruken sin. Jeg er den eneste som vet om det

Mann, 30 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Hvis du har oppdaget at broren din har begynt å bruke hasj igjen er det første du kan gjøre å ta en prat med ham. Fortell ham at du har funnet ut at han bruker hasj igjen, og at du er bekymret for ham. For mange kan det oppleves vanskelig å snakke om rus, så hvis du ønsker kan du ta en titt på våre generelle tips til hvordan man kan snakke med noen om rus.
Kanskje trenger broren din hjelp til å slutte. Uteseksjonen har et program som heter «Ut av tåka«, som kanskje kan være til hjelp for ham. Vi har også en egen app for de som ønsker å slutte med hasj, den finner du her. Det ikke uvanlig å ha tilbakefall og det betyr ikke at det ikke er håp. Broren din har tross alt klart å slutte en gang før. Dette kan du minne ham på. Ønsker du eller han noen å prate med er dere velkomne til å bruke vår telefontjeneste.