Når det gjelder rus bør du vite hva du snakker om 2002
Når det gjelder rus bør du vite hva du snakker om var den første markedsføringskampanjen til RUStelefonen, og ble laget i anledning åpningen av tjenesten 6. desember 2002. Den består av tre plakater som retter seg til både ungdom og foreldre.
«Tror du så mange hadde brukt dop hvis det var farlig, eller?»
«De sa at ecstasy ikke var farlig hvis jeg bare prøvde én gang.»
«Andre tenåringer driver med dop. Min datter ville aldri finne på noe sånt.»
Når fyll flytter grenser 2003
Når fyll flytter grenser var en ungdomskampanje med fokus på hva som kan skje når man blir mindre kritisk i fylla. De tre plakatene var å se på offentlig transport i Oslo høsten 2003.
Last ned plakatene her 601.69 Kb
Kan man røyke bananskall?
Kan man røyke bananskall? var en svært populær kampanje i 2005. Kampanjen var først og fremst rettet mot ungdom og bestod av en plakat med mange ulike spørsmål om rus.I 2008 ble en ny versjon av plakaten lansert, denne gangen med informasjon om den nye SMS-tjenesten vår.
Spørsmål om rus? 2005
Spørsmål om rus? var en kampanje som ble brukt i noen ungdomsmagasiner fra slutten av sommeren 2005. Plakaten består av et spørsmålstegn laget av røyken fra en hasjsigarett.
Last ned plakaten her 105.90 Kb
Toalettveggen 2006
Toalettveggen var en kampanje som ble lansert høsten 2006 og brukt i markedsføringen mot ungdom/unge voksne. Plakaten viser en toalettvegg med ulike skriblerier om rus.
Våren 2008 ble en ny versjon av plakaten lansert, denne gangen med informasjon om den nye SMS-tjenesten vår.
Ikke alle narkiser har boblejakke 2007
- november 2007 gjennomførte RUStelefonen en aksjon på Oslos vestkant. Pent kledde, «vellykkede» vestkantfolk satt på fortauet med plakater og delte ut informasjonsbrosjyren =Oslo vest. Målet var å sette fokus på det økende sammfunnsproblemet som det skulte rusmisbruket representerer.
Les mer om aksjonen hos NRK nyheter.
Gaysirkampanje 2015
RUStelefonen hadde i forbindelse med Pride-uken 2015 en kampanje på det skeive nettstedet Gaysir.
Alkohol kan være gøy, men hva når det ikke lenger er så morsomt?
Dobbelt stigmatiserende å være skeiv og ha problemer med rus?
Sommerkampanje 2016
Julekampanje 2016
Informasjonsplakat om RUStelefonen 2020
Plakaten er utarbeidet av Studentsamskipnaden i Sørøst-Norge, Porsgrunn (ved Trine Hvidsten) for bruk ved deres studiesteder, men kan fritt benyttes av andre.