Ubehagelig opplevelse, hva kan jeg ha fått i meg?

Hadde en litt ubehagelig opplevelse i Oslo på konsert , hadde tatt ritalin mange timer før vi dro ut ,noe jeg ikke reagerte på annet enn at jeg mistet angstfølelsen og blei veldig lun..
Seinere på kvelden ,ikke fullføre litt brisen stopper bare kroppen å bevege seg etter musikken jeg er klar i hodet, snakker nok litt uklart men kroppen vil ikke gjøre det jeg vil,altså danse og bevege meg ! Jeg er fasinert av lysshow, tar på lysa og føler ting flyter litt rundt men føler meg så avslappa og lykkelig ! Dette varer max en time ,da får jeg kontroll igjen men får en dundrende hodepine og beina er vonde og blytunge, får skikkelige frostrier når jeg legger meg men formen dagen etter er fin….. hva har jeg fått i meg?? Noen sier mdma og andre nevner lsd men det stemmer ikke helt overens med symptomer og ritalin 10mg hadde jeg tatt så tidlig at virkning av den var ute mange timer før jeg opplevde dette…..

kvinne/jente |
43 år |
agder

  Rusinfo svarer:

Det høres ut som en ubehagelig opplevelse, men det er dessverre vanskelig å si sikkert hva det er du kan ha fått i deg, eller hva som egentlig skjedde. Alkohol og Ritalin kan noen ganger ha noen uheldige bivirkninger – men med tanke på mengden Ritalin og at du kun var litt brisen, er det jo ikke sikkert at dette var årsaken. Om det er slik at du tror du kan ha fått i deg noe annet, så vil den eneste sikre måten å finne ut av dette, være ved å oppsøke helsepersonell og ta en urinprøve for å lete etter spor av rusmidler. Dette bør gjøres raskt da mange stoffer har kort påvisningstid i urin. I og med at det kan være noen dager siden denne opplevelsen, er det ikke sikkert at det vil være mulig å spore et eventuelt rusmiddel ved hjelp av urinprøve lenger, dessverre.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Velkommen til RUSinfo!

HAP-app: Vi jobber med full oppgradering av appen og antar at den skal være klar fra januar 2023!