Er hasj farligere for meg med epilepsi?

Hei!
Jeg er en jente på 21år som har hatt lyst til å prøve å røyke hasj lenge, men har noen spørsmål før jeg tørr å prøve, så det jeg lurer på er;
– Jeg har temporallappsepilepsi som jeg har hatt helt siden jeg var nyfødt da jeg fikk en liten hjerneblødning. Jeg går på Lamictal 100mg to ganger daglig og har vært anfallsfri i over 3 år. Før jeg gikk på medisiner hadde jeg veldig sjeldent anfall og det kunne gå flere år i mellom før jeg fikk et anfall. Jeg vil si jeg har en veldig mild form for epilepsi med veldig korte anfall hvis det først skulle komme et anfall og jeg har aldri fått et krampeanfall i hele mitt liv, og det er veldig liten sjans for det i følge legene. Jeg drikker alkohol og har aldri merket noe til epilepsien selvom jeg har drukket store mengder og vært sikkelig full flere helger på rad over en veldig lang periode. Jeg lever helt normalt ellers også, jeg jobber vanlig og har hatt billappen i flere år. Så; er det mer utrygt for meg å skulle røyke hasj enn for andre uten epilepsi? Kan epilepsien øke risikoen for at det skjer noe «farlig» med meg, psykisk for eksempel? Vet at epilepsi kan bli behandlet med cannabis (uten THC), så jeg tenker at det kanskje ikke er så farlig for meg, men bare ønsker å høre fra dere og hva dere tenker rundt dette.

Kvinne, 21 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Vi i RUStelefonen er ikke helsepersonell og har heller ingen spesialkompetanse på epilepsi. Vi kan derfor bare gi deg et generelt svar.
Vi ikke funnet studier som konkluderer med at hasj er mer farlig for deg enn for en som ikke har hatt epilepsi. Hvorvidt hasj som sådan kan være farlig, er et annet spørsmål. Hasj kan være skadelig enten du har hatt epilepsi eller ikke.  Vi vil derfor anbefale deg å lese vår brosjyre om cannabis. Der finner du informasjon om mulige bivirkninger og forholdsregler for tryggere bruk.