Skalv, grein, kaldsvettet etter alkohol og kokain (og kanskje MDMA)

Hei! Jeg har slitet med angst i 3 måneder, men I helgen så drakk jeg alkohol og ble tilbudt kokain utover kvelden, jeg tok sikkert maks 400mg kokain gjennom kvelden og sist jeg tok det var slutten av januar, men på nachspiel søndag morgen rundt 06 – 07 husker jeg ikke mye, men jeg husker jeg ble tilbudt mdma i pulverform, jeg er ganske usikker på om jeg tok det, men husker å ha sett det.. mdma har jeg aldri tatt før med mindre jeg tok det da. Jeg var litt ekstra «fyllesyk» og litt svimmel etter jeg våkna rundt kl 15 søndag, men mandag morgen skjalv, grein, kaldsvettet jeg hele dagen og utover natt til tirsdag våkna jeg i en svettepøl og var svimmel. Det er nå fredag igjen og alt det har avtatt utenom litt skjelving og jeg er fortsatt svimmel! Jeg klarer liksom ikke fokusere ordentlig/ser på en annen måte.. jeg har vært på legevakten hos lege og fortalt hva jeg har tatt og hva jeg mulig har tatt, han sa rusabstinenser avtar som regel etter 2-3 dager, men at jeg sliter nok også med angst generelt, fikk da Atarax som beroligende som hjalp litt på skjelvingen, men jeg har fortsatt svimmelheten! Hva kan dette være?

Mann, 23 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi er enige med dem du snakket med på Legevakten. Dette høres ut som ettervirkninger (kanskje mer det enn abstinenser) etter bruk av både stimulerende stoffer (kokain og muligens MDMA) og alkohol. Det er helt naturlig at du vil føle deg som det du beskriver. Noen får kraftig nedtur, andre mindre kraftig. Hvis det er slik at du får det veldig ubehagelig etter inntak av denne typen stoffer, kan du vurdere om det er verdt å bruke dem overhodet.
Her kan du lese om alkohol | kokain | MDMA