Mulig å teste gjenstander for narkotika?

Finnes det en test der jeg kan teste gjenstander for spor etter narkotika? Har en kjæreste som jeg mistenker at han holder på med noe.Har funnet avklipte sugerør,Sprøytespspissposer.Og noen plastrør hvor det lukter merkelig ut av

Kvinne, 53 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Det er mulig å bestille test-kits på nett, disse kan brukes til å måle renhet i forskjellige stoffer. Men om det er mulig å bruke det for deg hvis du ikke har noen rester av stoffet du kan teste, er vi usikre på. Dette kan du kanskje sjekke på nettsidene til produsent.
Ellers vet vi ikke politi kan være behjelpelig, vi vil tro at det kommer an på kapasiteten i det distriktet du henvender deg til.