Hvor stor dose Maxalt er dødelig?

Hei.
Har dere noen informasjon om dødelighet ved overdose av Maxalt? Hvor stor dose er dødelig? Er det stor risiko for å død ved en overdose?
Takk for svar.

Kvinne, 16 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Maxalt er ikke et legemiddel som regnes som veldig overdosefarlig – men i store mengder kan det likevel gi noen svært ubehagelige bivirkninger (til dels også alvorlige bivirkninger). Sånn sett vil vi oppfordre deg til å holde deg til anbefalt dosering. Om du har øvrige spørsmål rundt trygg og korrekt bruk av denne medisinen, anbefaler vi at du tar opp dette med legen som har skrevet den ut. Utover dette gir vi ikke brukerveiledning på hvor store doser som evt. kan være skadelige.
Nå vet ikke vi hvorfor du lurer på dette, men om du har det vanskelig, vil vi heller anbefale deg å finne noen å snakke med som kan hjelpe deg. Det finnes god hjelp å få, men da er det også viktig at du faktisk ber om denne hjelpen. I denne artikkelen fra Rådet for psykisk helse finner du informasjon om hvordan du kan anskaffe psykisk helsehjelp. Se også Ung.no sin oversikt over hjelpetjenester. Om du har akutte selvmordstanker, eller om du har tatt mye og er bekymret, ring legevakt på 116 117!