Har levd med angst, depresjon og smerter i over 30 år

Har levd med, angst og depresjon i over 30 år. 100 % ufør og kroniske smerte i like mange år.
Spesialisthelsetjenesten og psykiatrien, har sviktet meg.
Jeg vil prøve, ikke hva som helst, men det som løfter meg så jeg får et liv.
Jeg er i ferd med å gi opp livet.
Og vil kjøpe det billigste stoffet, nevnt her.
Jeg har aldri misbrukt foreskrevne medikamenter som jeg har fått i årevis.

Kvinne, 70 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Her er det dessverre litt uklart hva du egentlig spør om. Uansett er det leit å lese at du har hatt store utfordringer i lang tid, og samtidig føle at helsevesenet har sviktet deg.
Når du skriver «Og vil kjøpe det billigste stoffet, nevnt her», vet vi altså ikke helt hva du siker til? Det er ikke slik at vi selger legemidler eller rusmidler, om det var det du mente. Om du mener at du har nytte av et bestemt legemiddel, utover de du allerede har fått, er dette noe du kan diskutere med din fastlege.
Selv om du føler deg sviktet av helsevesenet, vil vi likevel oppfordre deg til å fortsette med å benytte deg av de hjelpetilbudene som finnes. Det finnes tross alt et ganske variert tilbud – kanskje har du simpelthen ikke funnet den rette behandlingsformen ennå? Kanskje har du ennå ikke møtt på den terapeuten som du opplever en oppriktig god kjemi med? Dette er kanskje naivt å håpe på, men likevel tenker vi at det er bedre å fortsette å prøve, enn å la det være. Fastlegen kan henvise deg til en rekke ulike tilbud innen helsevesenet – og om du er misfornøyd med legen du har, har du dessuten anledning til å bytte fastlege inntil to ganger i året.
Om vi har misforstått spørsmålet ditt, eller om du ikke fikk svar på det du lurte på, er du selvfølgelig velkommen til å skrive inn på nytt med litt mer utfyllende informasjon.