Er det farlig å ta tre Xan om dagen?

Lurer egentlig på om det e farlig å ta tre xan om dagen, har ptsd og klinisk depresjon, men legene outter meg bare på masse antidepo som gjør meg feit, vurdert ketamin behandling men det koster, greit psyken e ok, men så får eg bare dårlig samvittighte ovenfor kroppen min

Kvinne, 21 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det kommer an på hva du mener med farlig. Xanor/Xanax har en rekke mulige bivirkninger. Noen blir plaget av bivirkninger, andre ikke. I tillegg er det vanedannende, så bruker du det over tid vil du kunne bli avhengig av det. I Felleskatalogen kan du lese om mulige bivirkninger, hvem som ikke kan bruke Xanor, hva du ikke må blande med Xanor og andre forsiktighetsregler.
Utover det vil vi anbefale deg å snakke med legen din hvis du er misfornøyd med behandlingen, slik at dere faktisk kan finne noe som funker for deg.