Er det normalt at abstinensplagene varierer fra dag til dag?

Hei, jeg er under hasj avvenningsfase hvor jeg gar for oyeblikket pa en rekke sovemedisiner. Jeg er clean min tredje dag na, men lurer pa en ting. Jeg har merket mine to forrige netter under medisinene gikk mye bedre enn for eksempel natten her og na. Er dette normalt eller betyr dette det blir verre jo lengre tid det gar 😐 beklager for skrivefeil skriver ikke pa en norsk PC.

Kvinne, 19 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er ganske vanlig at abstinensene gradvis blir litt verre de første dagene, men det er også helt naturlig at søvnen din varierer helt uavhengig av dette. Kanskje er det en kombinasjon av begge deler. Selv om det kan bli litt verre i første dagene, er det likevel ikke sånn at det bare skal fortsette å bli verre- etter hvert vil det nemlig snu og bli gradvis bedre og bedre. Det er også fullt mulig å ha gode og dårlige dager gjennom hele perioden.
Sjekk gjerne ut HAP-appen vår for mer informasjon om abstinenser.
Lykke til videre i avvenningsfasen!