Vil jeg slippe smerter og få igjen livskvaliteten?

Hei!
Jeg er så oppgitt å frustrert….
Er avhengig av oxy og benzo ( fra lege) og har brukt dette i mengder de siste årene!
Jeg har vert inn og ut av avrusning og institusjon og har nå vert rusfri i ca 1 mnd.
Jeg klarer meg uten benzo, MEN jeg sliter veldig med å klare meg uten opiater! Tenker ikke på annet….
Jeg har 2 prolaps i rygg og jeg har også konstante smerter pga. revmatiske årsaker.
Vanskelig for meg å se for meg et liv med slike smerter og dårlig livskvalitet !
Å bruke piller jeg må ta i tide og utide, resten av livet er ikke noe jeg higer etter, så derfor lurer jeg på om LAR kunne vert noe for meg? Vil jeg slippe smerter, å få igjen livskvaliteten?
Jeg ønsker å leve godt og bruke medesin kontrollert!
Mvh. Kvinne 42

Kvinne, 42 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Først og fremst vil vi gratulere deg med å ha vært rusfri i en måned!
Det er veldig vanskelig for oss å si hva som er riktig for deg og ikke. Det som er sikkert er at du ikke har det optimalt slik situasjonen er nå. Derfor tenker vi at det uansett vil være lurt å ta dette opp med fastlegen din, slik at dere kan finne en løsning sammen. Fastlegen kan også  henvise til smerteklinikk og/eller LAR ved behov. Når du får snakket med legen og dannet deg et bilde av hvilke alternativ du har, samt hva legen anbefaler, vil det sannsynligvis være enklere for deg vite om LAR er aktuelt eller ikke.
Medisinene som brukes i LAR virker smertestillende, men det er det jo også en rekke andre medisiner som gjør. Hva som vil gi deg best livskvalitet er dessverre umulig for oss å uttale oss om.