Veldig lett i hodet etter kokain, er det normalt?

Hei!
Her om dagen sniffet jeg noen linjer kokain med noen venner, og på nedturen merket jeg at jeg ble veldig lett i hodet, og holdt på å besvime hver gang jeg reiste meg. Dette holdt på i flere timer.
Er dette normalt? Fant ingen ordentlige svar om dette på nettet

Kvinne, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er ganske vanlig å oppleve enkelte ettervirkninger under nedturen eller i etterkant av kokainbruk. Hva slags ettervirkninger det er snakk om, samt hvor sterkt disse oppleves, vil riktignok kunne variere noe fra person til person. Det du beskriver, kan muligens høres ut som en konsekvens av en svingning i blodtrykk (noe kokain kan forårsake). Om du ikke hadde fått i deg så mye næring/væske den dagen kan det også ha en betydning. Merk at dette riktignok kun er gjetninger fra vår side.
I fremtiden anbefaler vi deg å være forsiktig med bruk av kokain, dersom du reagerer på denne måten. Om du skulle fortsette å oppleve lignende problemer, kan det være greit å vurdere en legesjekk.