Skader av å sniffe tabletter

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Tar 80 mg oksycontin,ibland mer ,før at få det at funka snabbare så krossar jag dem og sniffar det ,har gjort det lang tid , vilka skader kan det gi

Mann, 59 år fra Østfold


RUStelefonen svarer:

Å sniffe tabletter gjennom nesen medfører en risiko for irritasjon av slimhinnene, noe som kan blant annet medføre sårhet, neseblod, etseskader og rennende eller tett nese. For øvrig gir også sniffing en høyere risiko for overdose sammenlignet med vanlig oralt inntak.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.