Hvordan kan jeg søke om Flunipam eller Rohypnol?

Hvordan kan jeg søke om flunipam eller rohyponol da søvn er ett stort og alvorlig problem? Fikk dette i 5 år og trenger dette sårt da jeg får sinnsyke mareritt av C-prepareres som zerokvel og andre? Har forlvrig fått mogadon og apodorm men de virker kun i kort tid? Så jeg håper noen vil gi ett ærlig svar på hvordan jeg kan få utskrevet evt flunipam eller Rohypnol 30 pk PR mnd trenger kun 1 å sove på og trengs sårt? Er vel på høy tid å tilbake innføre disse sovemedisiner da det er for mange som sliter m søvn og de få søvntabletter de påstår er så fine virker ikke på en gammel heroin og pille misbruker som nå har vært uten rus på 10’ende året nå så håper noen har ett positivt svar om hvordan jeg kan få dette av legen? Evt psykriater??? De kan vel skrive ut resepter som utdannede leger og har som jeg har fått vite mer makt enn en lege?? Tar jeg feil her🥴🤔🙈🤷🏼😷😷😷nyt dagen deres videre og sola er digg her i Fredrikstad nå✨💫✨snakker om sommer time soon🥴🤩og håper nå dd får ut☝🏼🖕🏼Og vaksinerer osd fort ikke bare preker som vanlig er skuffet over ernas håndtering av denne coviden og hvor mye de har utsatt og utsatt og gitt faen i unge og dd som enda sliter m rusen i Oslos gater? For meg er dette uforståelig at de ikke har fått noen form for medinsk hjelp i denne vanskeligste tiden ever ingen klarer å tjene penger uten å ty til drastiske valg m innbrudd og dette er kun regjeringen sin feil! Om de hadde holdt sitt løfte om å utlevere dolcontin og valium under coviden haddd alle hatt en trygg og bedre hverdag?! Men som vanlig er vist vi bare noen de kan ta masse skatt fra og ingen hjelp for skatte penga?! Og ruspolitikken de har ført er helt ute i astroferen spør du meg?? Så nå håper jeg virkelig de gjør noe med å hjelpe de eldste og mest avhengige i gatene som har gitt opp alt av behandling forstålig nok🙈🤷🏼✨🙏🏼✨😷ellers en god lørdag videre på ddnne flotte dagen🤔😷😷😷😷😷stay safe og frisk🌹✨❤️

Kvinne, 50 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Flunitrazepam (virkestoffet i Flunipam, Rohypnol, Flunitrazepam) er på et såkalt godkjenningsfritak. Dette betyr at en lege eller psykiater må søke godkjenning hos Statens Legemiddelverk for å kunne skrive ut dette til sin pasient. Dette forutsetter at legen selv mener pasienten har behov for denne medisinen, og legen/psykiateren må også avgi en klar begrunnelse i sin søknad.
Så, om du selv ønsker å få skrevet ut flunitrazepam, kan du ta opp dette med lege/psykiater. Kanskje vil de være villige til å søke om fritak, kanskje ikke – det vil vise seg.
For øvrig, når det gjelder spørsmålet om psykiatere har «mer makt» enn leger, så er det heller sånn at noen leger og psykiatere fyller kravene til å skrive ut A-preparater, mens andre ikke gjør det. Om du vil vite mer om dette, tipser vi om Forskrift om rekvirering og utlevering av legemidler fra apotek (se særlig § 2-1).
Ønsker deg en fin dag i sola tilbake!