Hvor mye muskat skal til for å bli rusa?

Hei. Viss man skal få rus av malt muskat, må man ta en hel pakke da? Og må man spise og svelge det eller holder det å ha det i munn for så å spytte det ut???

Kvinne, 20 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Det er ikke mulig å si akkurat hvor mye som skal til for at du blir rusa på muskatnøtt, da dette vil variere fra person til person. Vanlig inntaksmåte er å svelge det. Du kan lese mer om dosering og forgiftning på vår faktaside om muskatnøtt.
Vi vet ikke hvor mye du du vet om det å ruse seg på muskatnøtt, men til tross for at det selges lovlig i butikken er det ikke særlig populært å ruse seg på det. De fleste som ruser seg på muskatnøtt får nemlig ikke noen positiv opplevelse. Hvis det er sånn at du vurderer å teste det vil vi derfor sterkt anbefale deg at du leser om hvordan rusen kan oppleves før du tar en avgjørelse.