Etter at jeg røyket hasj har det føltes ut som at jeg ikke eksisterer
Etter at jeg røyket hasj har det føltes ut som at jeg ikke eksisterer eller ser på noen andres liv. Er dette permanent?

Mann, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Nei, det er nok ikke permanent. For de fleste går denne følelsen over av seg selv, men noen trenger hjelp til å finne ut av det. Hvis det blir veldig plagsomt, eller varer lenge, er det lurt at du snakker med noen om det. Du kan for eksempel ta kontakt med Helsestasjon for ungdom, utekontakt eller legen din. Sammen kan dere finne ut av hva dere skal gjøre for at det skal gå over.
Utover dette er det beste du kan gjøre å leve som vanlig, og å unngå å ruse deg igjen så lenge du har det sånn. Vær også oppmerksom på at dette kan skje igjen hvis du ruser deg igjen senere.