Tungt å leve et dobbeltliv

Hei ,blitt voksen mann og har vært ei tung tid i mange år ,fikk hjelpe 2010 og etter det har det gått greit ,men ikke enkelt, så spørsmålet er , hær gått fast på subetex sia 2012 /13 og det er enda samme opplegget men kjenner det blir veldig tungt og leve dobbelt liv og og vil høre om det er noe håp om og få dette inn i samlet opphold, like ikke og leve

Mann, 48 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Det er litt uklart for oss akkurat hva du ønsker å få inn i samlet opphold. Slik vi forstår deg lurer du på om det er mulig å få hjelp til å slutte på Subutex samtidig som du får hjelp med depresjonen. Vi vil i så fall anbefale de å ta dette opp med fastlegen din eller LAR-kontakten din (hvis du har det), slik at du kan få en henvisning. Vi vet ikke akkurat hva slags tilbud som ville passet for deg, men det som er helt sikkert er at det er hjelp å få.
Husk også at Mental helse sin hjelpetelefon( 116 123) har åpent hele døgnet, alle dager i året. Trenger du noen å snakke med vil vi anbefale deg å ringe dit.
Hvis vi har misforstått spørsmålet ditt er du velkommen til å sende inn spørsmålet på nytt, eller snakkes med oss på telefon eller chat.