Tok MDMA, kan jeg dø av det nå?

hei, tok mdma igår kveld, tok 3 doser som ble kun til sammen cirka 0,25. følte ikke mye under rusen derfor jeg tok ny dose. Tok siste dosen klokken 01.00 på natten og begynte å få hjertebank og trodde jeg skulle dø av stoffet, heteslag. Så spørsmålet er kan jeg dø av stoffet jeg tok igår vis jeg overlevde natten? Tips til hva jeg kan gjøre. (Kommer ikke til å ringe sykehus uansett case) var helt sikker på at jeg skulle dø igår, men hadde ikke direkte smerter noen sted med psykisk føler jeg blir veldig varm oppi hodet men ingen andre steder. Kommer til å sette mye mer pris på livet fremover etter hendelsen som skjedde, takk om svar:/

Kvinne, 15 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det kan ta flere dager før du får svar på innsendte spørsmål. Har du spørsmål som du trenger svar på fort, må du enten kontakte oss i våre åpningstider, eller kontakte noen andre, f.eks legevakt på 116 117.
Det er størst fare for komplikasjoner og overdose når du har rusmiddelet i kroppen.  0,25 gram er en del mer enn det som anbefales, og store doser gir mer negative bivirkninger. Det du kanskje kjenner på nå, er angst og uro, noe som er veldig vanlig å kjenne på dagene etter inntak av MDMA. Det er også vanlig å kjenne seg varm i hodet og i brystet, være kvalm og trist. Det går over etter et par dager og er normalt ikke farlig.
Det er alltid en risiko for uønskede effekter når en bruker rusmidler. Det er også farligere for ungdom i utvikling enn for voksne. Du kan lese mer om MDMA her.