Tok for mye ADHD-medisin

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Tar adhd medisin til vanlig å tok litt for mye 90mg men det var ikke på en gang, det var etter noen timer for hver gang, er dette farlig?

Kvinne, 17 år fra Møre og Romsdal


RUStelefonen svarer:

Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opp til 7 virkedager før du får svar på innsendte spørsmål. Hvis du lurer på noe som du trenger raskt svar på, ta kontakt med oss på chat/telefon i våre åpningstider (man – fre 11-18), kontakt legevakt 116 117, eller Giftinformasjonen på 22 59 13 00.

Vi kan dessverre ikke svare på det du lurer på da du ikke navngir hva slags ADHD-medisin du har tatt, men kontakt gjerne legen din eller Giftinformasjonen for veiledning om dette.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.