Tok 2 tabletter med paracetamol.
En klokka 12 og en klokka 18.00
Men i 23 tiden begynte jeg å føle meg rar, svimmel. Og mannen syntes jeg så både blek og syk ut. Fortalte han ikke at jeg hadde tatt smertestillende, fordi jeg ikke har reagert slik før.
Stirret tomt i luften. Klarte ikke svare helt klart. Plages også med migrene. Men ble redd selv, når mannen fortalte han hadde invitert en kamerat som kjører ambulanse innom på besøk for å se til meg,når jeg lå på rommet. Uten jeg hadde vært klar over at han hadde vært innom.
Han sa jeg hadde ligget å stirret som om jeg var neddopa. Typisk rus tilfelle.
Da var klokken ca 23.30
Gikk på badet for å lyse meg selv i øynene, pupillene er litt mindre enn til normalt, men krympet raskt når jeg lyste på de og ble da bittesmå. Men vokste når jeg tok vekk lommelykt til størrelsen de var på før jeg lyste. Fortsatt mindre enn normalt.
Lurer på om jeg var et typisk «neddopa» eksempel. Om omdanningen til morfin har gått litt senere og plutselig gitt utslag? Har som sagt tatt mye smertestillende i form av paracet og ibux tidligere, og prøvd å tatt paracetamol før. Men da kun 1 tablett pr dag.

Kvinne, 33 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Vi skjønner ikke helt hva du mener når du spør om «omdanningen til morfin har gått litt senere og plutselig gitt utslag». Du har jo ikke tatt opioider? Du sier du tok to paracetamol, og at du har «tatt mye smertestillende i form av paracet og ibux tidligere». Men ingen ting av dette er opioider.
Paracetamol kan være giftig, men da i større mengder enn du beskriver. To vanlige Paracet skal ikke gi en slik reaksjon.
Skulle du være bekymret for din tilstand etter inntak av legemidler, ta kontakt med Giftinformasjonen, det er alltid åpent og de har god kompetanse på forgiftninger.