Sniffet en liten linje med MDMA i går, vil dette vises på urinprøve?

Jeg sniffet 1 liten linje med MDMA i går, vil dette vises på urinprøve? Selvom det var så lite inntak. Jeg tok 1 urinprøve hjemme samme dag som jeg tok det, og prøven var negativ. Men må ta 1 ny test i dag. Kommer den til å bli positiv?

Kvinne, 15 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Det er fullt mulig å påvise bruk av MDMA med en urinprøve tatt dagen etter. En vanlig brukerdose vil vanligvis kunne spores i 2-4 døgn etter bruk. Men, hvorvidt det vil vises kommer an på om testen faktisk leter etter MDMA eller ikke, samt hvor mye virkestoff som var i linjen du sniffet. Om prøven tester for MDMA, vil vår gjetning være at den slår ut positivt. Det at du ikke testet positivt dagen før, kan handle om at avfallsstoffer fra MDMAen ikke hadde rukket å skilles ut via urinen ennå.
Du kan lese mer i vår artikkel om MDMA i blod- og urinprøver.