Sniffet 1 gram speed og drukket alkohol – er det farlig?
eg har sniffet 1 gram (speed) nå ikveld +drukket 12 halvlitra. eg er lys våken urolig og tiden står stille selv om klokken går.
.er dette farlig??

Mann, 47 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det å ruse seg er aldri risikofritt, men det er umulig for oss å vurdere akkurat din situasjon. Vi vil likevel påpeke at 1 gram er en stor dose. Føler du deg dårlig vil vi derfor anbefale deg å ringe Giftinformasjonen for veiledning (døgnåpen).
De symptomene du beskriver er imidlertid helt vanlige reaksjoner etter å ha sniffet speed. Det å bli lys våken, urolig, og at opplevelsen av tid er annerledes er egentlig noe du må regne med. Hva som kjennetegner en amfetaminforgiftning finner du informasjon om på våre faktasider.
Det beste du kan gjøre er å ikke ta noe mer speed eller alkohol, og vente til effekten går over. Speed gjør nemlig at du ikke kjenner hvor full du egentlig er, så det kan være fort gjort å drikke for mye.
Trenger du skadereduksjon for amfetamin, kan du se på denne veilederen (amfetamin fra side 29).