Paracet, Ibux og røyking sammen?

Hei.
Hvis jeg har tatt paracet og ibux, for å så røyke. Er dette no mer skadelig eller er de stoffene dårlig sammen?
Eller vil ikke det har no påvirkning i det hele tatt?

Kvinne, 20 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Nå vet ikke vi om du sikter til cannabis, vanlige sigaretter eller andre ting når du sier «røyke», men i utgangspunktet er ikke Paracet og Ibux kjent for å gi noen kryssreaksjoner med stoffer som røykes. Du bør riktignok være obs på hvor store mengder du tar av Paracet og Ibux i seg selv, samt hvor ofte du bruker dette, da et høyt forbruk kan være belastende for leveren. Dette gjelder særlig i kombinasjon med andre rusmidler som også kan belaste lever, som f.eks. alkohol.